Sorular | Neden Cimnastikte Çocuklar Hep Aynı Hareketleri Aylarca Tekrarlıyorlar ?

Neden Cimnastikte Çocuklar Hep Aynı Hareketleri Aylarca Tekrarlıyorlar ?

Temel eğitim çağındaki çocuklar, öncesinde hiçbir etkınlıge katılmadan 4 duvar arasında cok hareketsiz kalmakta bu hareketsizlik çocukların kas gelişiminde büyük oranda olumsuz sonuçlara neden olmaktadır. Çocuklar fiziksel olarak hazır bulunuşluk duzeyinde olmadıkları için motorik özellikler de gelişmemektedir.

Hayatında hiç bir aktivite olmayan bir çocuğun cimnastik yapmasını istiyoruz, ancak sokaga çıkmamış ve bir ağaca tırmanmamış, hiçbir nesnenin arkasından koşmamış bir öğrenciye, bir anda bir misyon yükleyip taklalar atmasını, ellerinin üstünde durmasını bekleyemeyiz. Spora başlayan ögrenciye öncelikli olarak ayakta durmayı, koşmayı, düşmeyi, yuvarlanmayı, zıplamayı, tek/çift ayak sıçramayı ögretmek bile aylarca zaman almaktadır.

Kuvvetin olmadığı hiç bir beden ortaya bir ürün koyamaz. Kuvvet yoksa hareket de yoktur. 5 yaşındaki bir çocuğa, bir hareketi öğretmek için haftalarca tekrar antrenmanları yapmak gerekir ki, motor öğrenme düzeyine ulaşsın. Bu da tekrar sayılarının belirli bir sayıya ulaşması demektir. Bazı ögrenciler çok kısa bir zaman sonrasında birçok aşamayı doğuştan gelen özel yeteneklerle kapatmaktadırlar. Bazı ögrenciler ise aylarca hatta yıllarca çalışmalarına rağmen beklenen noktaya gelmekte çok zorlanmaktadır. Bu durumda olan öğrenciler, aylarca aynı hareketleri tekrar tekrar yapmaktadır, çünkü yapılan çalışmalar kas koordinasyonuna yardımcı olmaktadır. Kimi veliler, durumu bu şekilde değerlendirememekte ve ısrarla şunu söylemektedir: "Biz aylardır geliyoruz, hiç ilerleme görmüyoruz, ama başkalarının çocukları uçup kaçıyor. Sen hala bir şey yapamıyorsun!" diyerek hem çocuga hem de antrenöre yüklenmektedir. 

Cimnastikte amut ,çember ve taklalar olmazsa olmazdır. Çünkü herşey bu hareketler üzerinden geçmektedir; bunlar oturana kadar tekrarlar her zaman fazlasıyla olacaktır. Kaybolan zaman asla yoktur çünkü kişi spor yapmazsa kaybettiği her vakitte şu an olduğundan çok daha geride bir noktada olacaktır. 

Tekrar sayıları ne kadar çok ve uzun olursa, öğrencinin sonraki hayatının devamında oldukça faydası olur. Kassal gelişimi de bu duruma göre evrilir. Bu hal, anneden ve babadan alınan genetik yapıyla da alakalı bir durumdur. Genetik ne kadar saglam ise, uygun antrenmanla birlikte sporcu da o kadar saglam ve saglıklı olur.