Sık Sorulan Sorular

Cimnastik kurslarımız haftada 2 gün birer buçuk saattir. Aylık 12 saattir 

Baby gurupları 45 dk dır 

Guruplarımız 10 ar kişi şeklindedir Kızlar gurubu ve Erkekler gurubu olarak çalışmalar devam etmektedir .Karma guruplarımız yoktur .

Haftasonları günübirlik çalışmalarımız mevcuttur.

Deneme antrenmanlarımızdan alınan ücret aynı gün kayıt yapıldığı taktirde ödenen aidattan düşülecektir.

Antrenmanlarımız Hafta sonları sabah 10.00 .11.30 /12 00.  13.30  / 14 00. 15.30  /16 00.  17.30  /18 .00  19.30.../

Hafta içi akşam Pazartesi perşembe 19 .00   20. 30 saatleri arası çalışmalar devam etmektedir.

Antrenmanlara katılamadığız hiç bir dersin  telafisi yoktur.

 

Gereken belgeler nelerdir?Kayıt yaptırabilmek için çocuğunuzla birlikte size en uygun şubemize uğramanız yeterlidir (İletişim sekmesi altında şube, adres ve ilgili sorumluların telefon numaralarına erişebilirsiniz). Çocuğunuza uygun seviyedeki grubun ve çalışma seansının belirlenebilmesi için öncelikle bir deneme antrenmanına alınması gereklidir. Bu yüzden şubelerimize uğramadan önce, İletişim bölümünde yer alan numaralarla irtibata geçmelisiniz. Deneme antrenmanı için seans belirlendikten sonra, spor yapmaya uygun bir kıyafet, yedek kıyafetler ve bir şişe su ile öğrenci adayımızı getirmeniz yeterli olacaktır.

Çocuğunuzun sağlığıyla ilgili özel bir durumu olması halinde sağlık raporu yeterlidir.

Basit bir istatistikle konuşmak gerekirse, öğrencilerimizin büyük çoğunluğunu küçük yaş grupları (3-6) yaş oluşturmaktadır. Bu çocuklarımızın başlangıç olarak koşma, düşme ve kalkma, yuvarlanma, denge sağlama ve diğer temel motorik beceriler konusunda eğitimleri tamamlanır. Bunların ardından çeviklikleri, güçleri ve hareketlere ilişkin bilgi seviyeleri ilerledikçe daha üst düzey çalışmalara yönlendirilmeye başlarlar. Gerekli sabır gösterildiğinde, bilimsel otoritelerin de öngördüğü gibi, esneklik günden güne, kuvvet aydan aya ve dayanıklılık da yıldan yıla ciddi ölçüde gelişecektir.

Cimnastikte çalışma süreci içerisinde öğrenciler antrenöründen komut almayı, salonu ve aletlerin kullanılışını, çalışma sistemine ve kurallara uymayı, disipline olmayı, grup içerisinde sırasını korumayı, sorumluluk almayı, paylaşmayı, arkadaşlarına saygı duymayı ve sosyalleşmeyi öğrenir. Zaman ilerledikçe çocuğun kuvvetinin ve esnekliğinin artmasının yanı sıra, fiziksel görünüş, postür, beslenme ve uyku düzeni, özgüven, “bedensel zeka” kullanımındaki değişimler veli tarafından açıkça farkedilebilecek düzeye erişir. Özellikle beslenme ve bir takım kötü alışkanlıklar (yemek yememe, yemek seçme, tırnak yeme, diş fırçalamama, bedensel temizliğe önem göstermeme, sosyal problemler vb.) konusunda, antrenörler tarafından öğrencilere telkinler verilerek günlük hayattaki davranışlarda da düzenleme sağlanır.

Herşeyden önemlisi, bir çocuğun küçük yaşlardan itibaren belli bir dönem cimnastikte sporcu disiplini alması bile, ona ilerideki yaşantısının her noktasında bir avantaj olarak geri dönecektir. Bunun temellerinin atılması adına, velilerimizin düzenli ve disiplinli bir şekilde derslere devam etmeleri ve bu konuda gösterdikleri gayretler takdire şayandır.

Olimpik Akademi Cimnastik bünyesinde eğitim alan öğrenciler, profesyonel dizayn edilmiş salonlarda alanında uzman eğitim kadrosu tarafından, hem disiplin içerisinde hem de eğlenceli ve samimi bir tavırla çalıştırılırlar. Gruptaki öğrenci sayısı maksimum 10 olarak belirlenmiştir, ancak bu sayıda artma olduğunda mutlaka ikinci bir antrenör gruba eşlik eder. Olimpik Akademi'de öğrenciler asla kendi hallerine bırakılmaz, aileleri bilgilendirilir ve karşılıklı durum değerlendirmesi yapılır. Ayrıca eğitim süreklidir, yaz kış devam eder. Profesyonel ekibimiz, aklınıza takılan herhangi bir konudda size yardımcı olmaya hazırdır.

1)     Antrenmanlara zamanında katılmak, çalışmalarda istikrar ve sabır göstermek.

2)     Grup içerisindeki arkadaşlarla ve salonun geri kalanındaki öğrencilerle uyumlu davranışlar sergilemek.

3)     Tüm antrenör ve görevlilere gereken saygıyı göstermek, onlara uygun bir dille hitap etmek, uyumsuz veya aykırı şekilde hareket etmemek.

4)     Antrenmanlarda kılık-kıyafete ve gerekli ihtiyaç malzemelerini yanında bulundurmaya özen göstermek.

Olimpik Akademi Cimnastik’te velilerimizle olan ilişkilerimiz bizim için çok değerlidir. Herhangi bir sorunuz olduğunda hem antrenörlerimiz hem de bürodaki çalışanlarımız size yardımcı olmaktan mutluluk duyacaklardır. Sorularınızı ve önerilerinizi paylaşmaktan da lütfen çekinmeyiniz. 

Cimnastik eğitimi zorlu bir süreçtir. Bu süreçte manevi olarak çocuğunuzun yanında olmanız en büyük sorumluluğunuzdur. Ancak bunu yaparken, cimnastik eğitiminin getirdiği sürecin beklentilerini de gözardı etmemeniz gerekir. Örneğin, çocuğun antrenmanların bazı kısımlarında katlanması gereken fiziksel güçlükler vardır (esneme, kondüsyon, susuzluk vb.) ve bunlar cimnastiğin olmazsa olmazlarıdır. Bu noktada bazı ebeveynler duygusal davranarak çocuklarına bu kadarının gerekli olmadığı şeklinde yanlış yorumlarda bulunmaktadır; çocuklarına da cimnastik eğitiminde bu hallerden kaçınabilme veya seçim yapma hakları olduğu fikrini (bilerek/bilmeyerek) aşılamaktadırlar.

Bunun yerine, veliler çocukları ile uygun bir dille konuşarak, yapılan çalışmalarda bir takım zorlukların olduğunu bildiklerini ve bunların öğrencinin kendisi için gerekli olduğunu anlatmalıdır. Çocuğun gönlünü alarak, diğer öğrencilerle karşılaştırıp rencide etmeden yapılan bir konuşmadan daima sonuç alınır ve bu ebeveyn-çocuk iletişimini de kuvvetlendirir.

Olimpik Akademi Cimnastik’te velilerimizle olan ilişkilerimiz bizim için çok değerlidir. Herhangi bir sorunuz olduğunda hem antrenörlerimiz hem de bürodaki çalışanlarımız size yardımcı olmaktan mutluluk duyacaklardır. Sorularınızı ve önerilerinizi paylaşmaktan da lütfen çekinmeyiniz. 

Cimnastik eğitimi zorlu bir süreçtir. Bu süreçte manevi olarak çocuğunuzun yanında olmanız en büyük sorumluluğunuzdur. Ancak bunu yaparken, cimnastik eğitiminin getirdiği sürecin beklentilerini de gözardı etmemeniz gerekir. Örneğin, çocuğun antrenmanların bazı kısımlarında katlanması gereken fiziksel güçlükler vardır (esneme, kondüsyon, susuzluk vb.) ve bunlar cimnastiğin olmazsa olmazlarıdır. Bu noktada bazı ebeveynler duygusal davranarak çocuklarına bu kadarının gerekli olmadığı şeklinde yanlış yorumlarda bulunmaktadır; çocuklarına da cimnastik eğitiminde bu hallerden kaçınabilme veya seçim yapma hakları olduğu fikrini (bilerek/bilmeyerek) aşılamaktadırlar.

Bunun yerine, veliler çocukları ile uygun bir dille konuşarak, yapılan çalışmalarda bir takım zorlukların olduğunu bildiklerini ve bunların öğrencinin kendisi için gerekli olduğunu anlatmalıdır. Çocuğun gönlünü alarak, diğer öğrencilerle karşılaştırıp rencide etmeden yapılan bir konuşmadan daima sonuç alınır ve bu ebeveyn-çocuk iletişimini de kuvvetlendirir.

1) Antrenman başlamadan bir saat öncesinde öğrenci yemeğini yemiş olmalıdır.

2)Antrenman çantasını çocuğun kendisinin hazırlaması, sorumluluk kazanımı açısından önemlidir.

3)Spor çantasında yedek çamaşırlar bulundurulmalıdır, sporcu sağlığının korunması önem arzettiğinden, antrenman sonrası çamaşırlar mutlaka değiştirilmelidir.

4) Antrenman çantalarında mutlaka yeterli miktarda su bulundurulmalıdır.

5) Salon içerisinde çocukların üzerini değiştimek hoş bir manzara yaratmadığından, soyunma kabinleri ve soyunma odaları kullanılmalıdır.

6) Çocuklar antrenman saati başlamadan önce salon içerisine bırakılmamalıdır. Bu nedenle antrenman saatleri dışında kalan zamanlarda gerçekleşebilecek kazalarda sorumluluk taahhütname gereği tamamen veliye aittir.

7) Antrenmandan 15 dk önce öğrenci, Olimpik Akademi formasıyla birlikte derse hazır bulundurulmalıdır.

8) Çocuğun adaptasyon sürecinin sağlıklı ilerleyebilmesi için antrenman esnasında öğrenciye müdahalede bulunulmamalı ve çocukla olabildiğince göz temasından kaçınılmalıdır. Antrenörle yapılacak görüşmelerin ders sonunda yapılması önemle rica olunur.

9) Antrenman aralarındaki molalarda, çocuğa su ile sıvı takviyesi dışında yiyecek veya içecek verilmemelidir.

10) Salonumuzdaki lavaboların temiz kullanımına ve çocukların ihtiyaçlarını giderdikten sonraki hijyenlerine özen gösterilmelidir.

11) Antrenman saatlerine ve düzenli katılıma riayet edilmelidir. Aksi takdirde hedeflenen sonuçlara ulaşılması çok güçtür.

12) Belirli periyotlarla ilgili antrenörle görüşülmeye ve durum hakkında bilgi almaya özen gösterilmelidir, verilen tavsiyeler göz önünde bulundurulmalıdır.

13) Çocuklar aileleri tarafından başka çocuklarla kıyaslanmamalıdır. Unutulmamalıdır ki, her çocuk özeldir ve gelişim evresi farklıdır.

14) Öğrencinin çalıştığı grupla ilgili bir sıkıntı yaşandığında doğrudan antrenörle veya salon yönetimiyle görüşülmesi etkin ve hızlı çözüm üretmek açısından önemlidir.

15) Salon içerisinde küçük çocuklarla dolaşmak veya onları tek başlarına bırakmak kesinlikle yasaktır.

16) Antrenman bölgesinde yiyecek veya içecek (su haricinde) tüketimi kesinlikle yasaktır.

17) Velilerimizin duyuru panolarını takip etmeleri gerekmektedir.

Olimpik Akademi olarak, 3-4 yaş aralığındaki miniklerimizin gelişimlerini de takip altına almış bulunmaktayız. Bu yaş grupları oldukça özeldir, çünkü temel motorik beceriler (düşme, kalkma, yuvarlanma, zıplama, dengede kalma vb.) yeni kazanılmaya başlamıştır. Bu nedenle, küçük yaş gruplarına klasik cimnastik antrenmanlarındaki çalışma sistemi doğrudan uygulanabilir değildir. Dolayısıyla, miniklere temel motorik becerilerini geliştirmeye yönelik “survivor parkour” ve eğitici oyun bazlı bir eğitim vermek öncelikli hedefimiz olmaktadır. İlgili program, ekibimizin yönlendirmesiyle birlikte veli gözetiminde gerçekleşir. Çalışma süresiyle orantılı olarak çeviklik ve güç bakımından yeterince ilerleme kaydedildiğinde, öğrenciler klasik antrenmanlara (yetenekleri dahilinde) yönlendirilmeye başlanabilir. Öğrencinin bu adaptasyon süreci içerisindeki diğer bir kazanımı da, salon içerisinde kendisine talimat veren antrenörlerle ve yaşıtlarıyla bulunduğu süre boyunca sosyal anlamda da gelişmeye başlamasıdır. Böylelikle ilerideki muhtemel grup çalışmaları için gereken “sporcu disiplini”nin de temeli verilmeye başlanmış olur.

Bu kategoriye dahil miniklerimiz, salonumuzda bulundukları süreyi her ne kadar oyun havasında geçiriyor olsalar dahi, çabuk sıkılıp yorulmaktadırlar. Ortamın son derece renkli, çeşitli, çocukların ilgisini cezbedecek cinsten ve enerjik olması, dikkatlerinin tek bir noktaya odaklanmamasına neden olur. Bu durumun yaşandığı adaptasyon sürecini öğrenciyi sıkmadan atlatabilmenin tek yolu, ebeveynin de çocuğu hakkındaki kişiliksel kestirimlerine bakılarak, uygun sıklıklarda günübirlik antrenman metodu uygulanmasıdır. Böylece, miniğin hem antrenmanı özlemesini sağlayarak hem de onu sıkmayacak aralıklarla bunu yaparak, günübirlik antrenman zamanları kararlaştırılır ve denge kurulmaya çalışılır. Öğrencinin ortam içerisindeki hal ve hareketleri, aktivitede aile bireylerine duyduğu ihtiyaç derecesi, ailesi dışında kalan kişilere tepkisi ve hareket etmeye gösterdiği yatkınlık gibi unsurlar, hep veli ve antrenörün gözetimi altında bulundurulur. Uyum kaydedilebilmiş ise, haftada tek seans metodu uygulanmasına geçilir.

Cimnastik, özel durumu bulunan çocukların (bedensel kısıtlayıcı unsurlar, algılama güçlüğü, hiperaktivite vb.) rehabilitasyon süreçlerinde katkı sağlamaktadır. Bu öğrencilerimizi hem antrenör hem de aile iş birliği ile çalışmalara adapte etmeye çalışmaktayız. Bazen antrenmanlara devam edebilme çok uzun soluklu olmasa ve bir noktada sonlansa bile, antrenmanlara devam edildiği sürece aradaki fark açıkça gözlemlenebilmekedir.

Cimnastik, sabırla çok uzun süreli, kapsamlı ve sıkı çalışma gerektiren zor bir disiplindir. Beyin-kas koordinasyonunun oturtularak tek bir hareketin bile düşünmeden yapılabilecek motor beceri haline gelmesi için, vücut tarafından yaklaşık 3000-5000 defa tekrar edilmesi gerekir. Ancak bu halde beynin öğrenmeyi gerçek anlamda tamamladığı bilimsel çalışmalarla da kanıtlanmıştır. Buna istinaden, gerçek anlamda bir gelişim isteniyorsa derslere en düzenli şekilde katılım önemlidir ve 1.5-2 yıl kadar disiplinli bir çalışma yapılırsa ancak sonuca ulaşılır. Örneğin, cimnastikte “tepeden tırnağa vücut sıkılığı” temel ilkedir. Biz yetişkinler için çok basit görünen “ayak parmak ucu sıkma” hareketini bile küçük yaştaki çocuğa doğru biçimde kazandırmak en az 2.5 seneyi almaktadır; beynin bir hareketi hatasız bir şekilde motor öğrenme haline getirerek temiz biçimde yapabilmesi için uzun zaman ve çok sayıda tekrar gerekir.

Salonumuzda en çok karşı karşıya kalınan manzaralardan biri, bazı velilerimiz tarafından dile getirilen “aylar boyu neden sürekli aynı hareketlerin çalıştırıldığı” konusudur; hatta bu düşünce nedeniyle çocuklarının kayıtlarını sildiren velilerimizin sayısı hiç de az değildir. Gerçekte atladıkları nokta ise dışarıdan durağan(!) gibi görünen aktivitenin aslında yukarıda bahsedilen sürece hizmet ettiğidir.

Bunun yanı sıra, cimnastikteki hareketlerin özünde dört temel hareketten türediğini belirtmek gerektir: Amut, çember, taklalar ve köprüler. Dolayısıyla, bu dört hareketin teknikte yetersiz şekilde yapılıyor olması, sonraki hareketlerin de öğrenilip öğrenilemeyeceğini belirler. Velinin dışarıdan edindiği izlenim, çocuğun bu hareketleri zaten yapıyor olduğudur. Ancak işin sırrı hareketi bir şekilde yapmakta değil, tekniğiyle ve estetiği koruyarak yapmakta yatmaktadır. Antrenörlerin de üzerinde aylarca hatta yıllarca çalıştığı şey de bu teknik ve estetik inceliklerdir. Aksi takdirde ya daha ileri seviye hareketler çıkarılamayacak ya da bunlar bir şekilde öğrenciye yaptırılsa bile yanlış teknik yüzünden ciddi sakatlanmalara yol açacaktır.

Çalışma sürecinde, velilerimizin emeklerinin karşılığını almak için sabır göstermeleri ve çocuklarına psikolojik baskı uygulamamaları gerekmektedir. Elbette ki her ailenin çocuklarından beklentisi vardır ve bu çıta yüksektir. Ancak unutulmamalıdır ki, her çocuğun öğrenme süreci, süresi ve kapasitesi farklıdır. Çocuklarımıza olan güvenimizi farkında olmadan kişisel hırsa çevirmek, onların aktivitelerinden soğumalarına, kendilerine olan güvenlerinin sarsılmasına ve ebeveyn-çocuk ilişkilerinin olumsuz etkilenmesine yol açabilmektedir. Sonuç olarak, spor yapılarak ulaşılmak istenen hedefin tamamen dışında bir sonuçla karşılaşılabilir. Velilerimizin bu konuda hassas olmaları gerektiğini bir kere daha hatırlatmak isteriz.

Deneme antrenmanı sonunda yapılacak bir anketle öğrenci adayımız, aşağıdaki kriterlere göre 1-5 arası (yetersiz-çok yeterli) değerlendirmekte ve velisi bilgilendirilmektedir.. İlgili antrenör, anketin duruma göre uygun antrenman grubuna yönlendirme yapmaktadır. Bu kriterler iki ana grupta toplanmaktadır:

1)     Genel kriterler: Antrenmandaki gelişim, vücut kontrolü, grup uyumu, çalışmalara adaptasyon, algılama

2)     Motor beceriler ve vücut kontrolü: Komut, sürat, denge, koordinasyon, çeviklik, esneklik, vücut kontrolü

Elbette ki, bir sporcu adayı için tek bir antrenman yeterli değildir. İlerlemenin ve kazanımların daha net yorumlanması için, öğrencinin düzenli bir şekilde en az 1 ay devam etmesi gereklidir.

Hepimizin bir insan olarak doğuştan gelen refleksleri ve yaşımız ilerledikçe gelişen motorik beceri özellikleri vardır. Yeni doğmuş bir bebekte, gelişim devam ettikçe motorik beceriler öncelikle en kaba haliyle şekillenir., sonrasında kaba beceriler ilgili beyin-kas koordinasyonu arttıkça (beyindeki sinir yolu bağlantıları arttıkça) daha ince ve hassas becerilere evrilir. Örneğin bebeklerde önce eller, kollar, bacaklar, ayaklar ve baş sınırlı bir şekilde otomatik olarak hareket ettirilmeye başlanır. Daha sonra çevrenin de etkisiyle ve taklitle yüz ifadelerinde değişimler, ellerle tutma, kavrama, emekleme, gırtlak kaslarını kullanarak anlamlı sesler çıkarmaya çalışma gibi beceriler gelişir. Daha ileride yürüme, düzgün konuşma, koşma, düşme ve ayağa kalkma gerçekleşir. Özetle motorik beceriler geliştirilebilirdir ve küçük yaşlardan itibaren başlar.

 

Günümüzde Amerikalı psikolog Howard Gardner’ın “Çoklu Zeka Kuramı” bilimsel camia tarafından kabul görmektedir. Bu kurama göre, zekanın bir çok farklı türü vardır ve bunlar genel hatlarıyla 8 ana kategoriye ayrılabilir: Sözel/dilsel zeka, sayısal/mantıksal zeka, uzamsal/görsel zeka, fiziksel/bedensel (kinestetik) zeka, müziksel (ritmik) zeka, sosyal zeka, bireysel (içsel) zeka ve doğacı zeka. Cimnastik veya diğer spor dalları için farketmez, profesyonel sporculuk kavramı da elbette fiziksel/bedensel (kinestetik) zekası daha yüksek bireyleri kapsayacaktır. Şu soruyu sorabilirsiniz, diğer insanlarda hiç mi kinestetik zeka (veya diğerleri) yüksek değildir? Ya da çalışmayla oranları geliştirilemez midir? Tabii ki hepimizde yukarıdaki her zeka türünden vardır ve bunlar geliştirilebilirdir; çünkü insanız ve doğuştan gelen yeteneklerimiz, algılama kapasitemiz beynimizin işleyiş fıtratında vardır. Ancak bunların geliştirilebilirliği, sürdürülebilirliği ve oranları hem kişiden kişiye fıtrat gereği sınırlanır hem de dıştan maruz kalınan etkiye (çalışmaya) göre değişir.

 

Cimnastik, çok küçük yaşlardan itibaren yukarıda belirtilen motorik beceri gelişiminin aşamalarına şiddetle bağlı olduğuna göre, cimnastikte profesyonellik bambaşka iki beklentiyi de beraberinde getirir: Yetenek (ki bu da yukarıda sözü edilen zeka tiplerinin oranına bağlıdır) ve antrenman yoğunluğu. Spor bilimciler yeteneği “bir hareketi en hızlı, en doğru ve en az sayıda tekrarla yapabilme becerisi” olarak tanımlamışlardır. Bununla birlikte antrenman yoğunluğu da yeteneği hem açığa çıkarır, hem de istikrarlı olunduğunda ilgili zeka tipinin giderek gelişmesini tetikler.

 

Bu bağlamda cimnastikte 3.5-5 yaş kritik bir aralıktır. Bu yaşlarda, bir çocuğun yaşıtlarına gözle görülür bir şekilde fark atması, ancak bu işin içinden gelen profesyonellerin değerlendirebileceği ve farkedebileceği bir durumdur. Dolayısıyla bir velinin gözünden çocuğu yaşıtlarına göre çok aktif ve esnek görünebilir, ama bir cimnastik antrenörünün gözünde tek ve yeterli bir kriter değildir. Çocuğun aktivitesi gerçekten yukarıda bahsettiğimiz nadir özelliklerden ileri gelebileceği gibi, çocuğun oturmaya başlayan duygusal/sosyal gelişiminin bir sonucu olarak da gözlemlenebilir. Bu yüzden 3.5-5 yaşta cimnastiğe başlayan tüm çocuklar, profesyonel ellerde sıkı bir takibe alınır. Hobi cimnastiği dediğimiz kavram burada ortaya çıkmaktadır. Uzun süreli hobi cimnastiği takibi sonucunda görülmektedir ki, yüzlerce çocuk içerisinden ancak birkaç tanesi gerçekten profesyonel olarak çalışabilecek kapasiteye sahip olmaktadır. Daha sonra bu adaylar alınarak daha yoğun ve daha disiplinli antrenman programlarına tabi tutularak ikinci bir elekten geçirirlirler. Bu tempoya dayanabilen adaylar da sonunda bu yolda ilerlemelerine devam eder. Hobi gruplarında bu seviyeye gelemeyen çocuklar ise sporu sağlık, sosyalleşme ve gelişimlerini devam ettirmek adına sürdürmeye devam ederler, ileride yönelebilecekleri diğer branşlar için zemin hazırlamış olurlar.

Televizyonlarda ya da uluslararası yarışmalarda izlediğimiz aklımızın alamayacağı hareketleri çeşitli aletlerde yapan genç kız ve erkekleri hepimiz biliriz hayranlıkla izleriz. Adeta yerçekimine meydan okurcasına yapılan hareketler bizi şaşkına çevirir. Esneklik, güç, kondüsyon, sıkılık, estetik görünüm cimnastiğin içerisinde yer alır.

Cimnastik branşı çok küçük yaşlarda başlar. Çocuklar 4-5 yaş itibariyle cimnastiğe adım atarlar. Profesyonel anlamda sporcu olabilecek öğrenciler yeteneklerine göre ayrılarak antrenmanlara başlarlar. Yeteneklerine göre üstün performans gösteren öğrenciler kendi aralarında tekrar elenerek en yetenekli sporculara ulaşılır. Dönem dönem yapılan yarışmalara ferdi ya da takım halinde katılarak performanslarını devam ettirirler. 

Bir de cimnastiği alt yapı olarak alan, spora bir başlangıç olarak başlayan öğrenciler vardır. Başlangıç grubundakiler, 10 kişilik gruplar halinde antrenmanlara başlarlar. Bilinmektedir ki cimnastik bütün sporların alt yapısını oluşturmaktadır. Cimnastik alt yapısını alan sporcular diğer branşlarda üstün başarı elde etmektedirler. Cimnastik sayesinde çocuklar özgüven oluşturma, kendini gerçekleştirme sosyal statü kazanma,başarma, başarılı olma, vücudunu tanıma, kas koordinasyonu sağlama, beceri vb. birçok kazanımı geliştirir.

Alt yapı hobi grubu olarak başlayan öğrenciler temel cimnastik yürüyüşleriyle antrenmanlara başlarlar. Genel ısınma ve esneklik çalışmalarıyla antrenmana başlanır. İkinci safha olarak cimnastik aletleriyle temel duruş, tutuş, salınım, kuvvet, sıçrama çalışmaları ile başlar hareketlerin başlangıç aşamaları öğrencilere verilir. 

Yapılan tekrarlarla öğrenciler aletlerde basit hareketlerden başlayarak ileri seviye hareketlere geçerler. Öğrenciler seviyelerine göre hareketlere başlarlar. Her öğrencinin kendine göre öğrenme hızı ve yeteneği vardır. Asıl olan yetenek ve algılamadır. 

Cimnastik, yüksek algılama, zeka ve becerinin bir bütünüdür. Antrenmanlar aracılığıyla çocukların fiziksel ve ruhsal yapılarında oldukça büyük değişmeler ve gelişmeler meydana gelmektedir.

Son aşama olarak kondüsyon ve eğitsel oyunlarla antrenman bitirilir. Kondüsyon çalışmalarının içerisinde karın kasları, sırt kasları, kol ve omuz kasları, bacak kasları, el-pençe kasları gelişmektedir. Vücut bir bütün halindedir. Dolayısıyla bütün kas grupları kuvvetlenmek zorundadır. Hareketler birbirini tamamlamaktadır. 

Eğitsel oyunlarla da temel motorik özellikler gelişmekte hem eğlence hem de gizli öğrenme gerçekleşmektedir. Günümüzde ev içinde yetişen çocuklar sokakta oyun oynayamaz haldedir. Her yerin beton yığını olduğu çevremizde çocukların oyun alanları kalmamıştır, dolayısıyla çocukların gelişimleri yavaşlamaktadır. Biz de bu eksikliği tamamlayarak öğrencilerin deşarj olmasını sağlayıp antrenmanlarımızı tamamlıyoruz.

Yapılan bu çalışmalarla çocukların kas ve iskelet yapılarında gözle görülür değişimler olur. Belirli bir temel eğitimden sonra öğrenciler yeteneklerine göre farklı branşlara yönlendirilir. Cimnastik branşında yetenekli olan öğrenciler antrenmanlarına devam ederler. Antrenmanlar esnasında öğrenciler disipline olmayı,sosyalleşmeyi, paylaşmayı, rakip olmayı, yenmeyi,yenilmeyi, sıraya geçmeyi, sırasını korumayı, kendini ifade etmeyi öğrenir ve vücudunu tanır. 

Öğrenciler spor ahlakını, beslenme alışkanlıklarını ve ahlaki değerlerini antrenörlerin ve ailelerin ortak çalışmalarıyla geliştirirler. Bizim için aslolan spor ahlakını aşılamak ve bu ahlak çerçevesinde Atatürk İlkelerine bağlı gençler yetiştirmektir. Amacımız nezih bir ortamda çocuklarımıza hizmet etmek bir aile ortamı oluşturup spor ahlakına sıkı sıkı sarılan gençler yetiştirmektir. Toplumu tehtit eden kötü alışkanlıklardan uzak tutup, onları spor etrafında toplayıp, sporun evrenselliğini benimseterek topluma yararlı bireyler kazandırmaktır. 
Aynı zamanda musabık sporcular yetiştirip, ülke adına başarılar kazandırmaktır.

Toplumun bu konularda bilincinin gelişmesiyle, sosyal alanlar ve sosyal faaliyetler artmaktadır. Umut ediyoruz ki halkımız bu bilinçle, çocuklarına daha akılcı yaklaşacak ve daha doğru tercihler yapacaktır.

Olimpik Akademi Cimnastik, yerli cimnastik malzemeleri üretimi ve satışı yapmakta hem de bunları kendi salonlarında yıllardır kullanmaktadır. Aşağıda yer alan adreslerden malzemelerimizi inceleyebilirsiniz. Buradan ürün adı, kodu, adedi belirledikten sonra listelenizi ister site üzerindeki sipariş platformundan, ister doğrudan Hasan KAVAK ile Whatsapp kanalından iletişime geçerek bize iletebilirsiniz:

www.cimnastikekipmanlari.com
www.cimnastikmateryalleri.com
www.sportifmarketim.com
www.cimnastikmalzemelerim.com
www.cimnastikaletleri.com

Olimpik Akademi Cimnastik, yerli cimnastik malzemeleri üretimi ve satışı yapmakta hem de bunları kendi salonlarında yıllardır kullanmaktadır. Aşağıda yer alan adreslerden malzemelerimizi inceleyebilirsiniz. Buradan ürün adı, kodu, adedi belirledikten sonra listelenizi ister site üzerindeki sipariş platformundan, ister doğrudan Hasan KAVAK ile Whatsapp kanalından iletişime geçerek bize iletebilirsiniz:

www.cimnastikekipmanlari.com
www.cimnastikmateryalleri.com
www.sportifmarketim.com
www.cimnastikmalzemelerim.com
www.cimnastikaletleri.com

Detaylı bilgi ve salon kurulumları hakkında bilgi almak için Hasan KAVAK ile iletişime geçebilirsiniz. (Tel: 0530 540 68 84)

Cimnastikçi olmak isteyen çocuklar eğitmenler tarafından kapsamlı olarak değerlendirilmek üzere bir programa alınırlar.

Çocukların cimnastiğe yeteneği olup olmadığının tam olarak değerlendirilmesi için eğitmenlerin gözetimine bir programa katılmaları gerekmektedir. Bu programda çocuğun hangi cimnastik dalında yeteneği olduğuna, fiziksel esnekliğine, algısına, kas kemik yapısının bu spora uygun olup olmadığına ve cimnastiği sevip sevmediğine bakılmaktadır.

Ailelerin en çok çelişkiye düştükleri nokta cimnastiğin çocuğun boyunu kısaltıp kısaltmayacağı çelişkisidir. Ancak cimnastik boyun kısalmasına sebep olmamaktadır. Çocuklar artistik cimnastik için değerlendirilirken boylarının fazla uzamayacağı göz önünde bulundurularak seçilirler. Çünkü uzun boy artistik cimnastik için bir dezavantajdır. Ritmik cimnastikte ise daha çok esneklik baz alındığı için bu dal için uygun çocuklar artistik cimnastiğe göre daha uzun boylu olabilirler.

Çocuklar Cimnastiğe Hangi Yaşlarda Başlayabilir

Çocuklarda cimnastiğe başlama alt sınırı 3 yaştır. Profesyonel cimnastikçi olmak için de 3 ila 6 yaş arasında başlanması gerekir. 10 yaşında bir çocukta cimnastiğe başlabilir ancak bu yaş profesyonelleşmek için geç kalınmış bir yaştır.

Pek çok aile cimnastiğe başlama yaşını çok erken bulmaktadırlar. Ancak burada önemli olan zaten erken başlamaktır. Ayrıca her çocuk 3 yaşında cimnastiğe başlamak için uygun olmayabilir. Bu tamamen çocuğun algısına ve yeteneğine bağlıdır. Dolayısıyla cimnastiğe başlama kararı verilmeden önce bir eğitimciye danışılması, çocuğun yeteneklerinin ve uygunluğunun değerlendirilmesi açısından faydalı olacaktır.

Çocuğun Cimnastikte Seçeceği Dala Nasıl Karar Verilir?

Çocuğun cimnastikte seçeceği dala, çocuğun yetenekleri doğrultusunda eğitmenler karar vermektedirler.

Cimnastikte çocukların seçeceği dala eğitimciler karar vermektedir. Artistik cimnastikte erkeklerin tek şansı vardır. Çünkü sadece yeteneği olanlar artistik cimnastik yapabilirler. Kızlarda ise ritmik cimnastik ve artistik cimnastik olmak üzere iki branş söz konusudur. Bir kız çocuğunun ritmik cimnastikçi olabilmesi için çok fazla esnek olması gerekir. Artistik cimnastikte ise esneklikten ziyade kuvvet, sürat, çeviklik ve kas yapısının dayanıklı olması önemlidir. Bu spora başlayan çocukların profesyonel cimnastikçi olmaları ana hedef değildir. Çünkü bu çocuğun yeteneğine ve isteğine göre değişmektedir. Ayrıca çocuğun hangi cimnastik dalına uygun olduğu çocuğun yetenekleri doğrultusunda eğitmenler tarafından belirlenmektedir.

Ritmik cimnastik, bale ve atletik hareketlerin müzik eşiliğinde yapıldığı bir branştır.
 

Ritmik cimnastik sadece kadınlara hitap eden olimpik bir branştır. Ritmik cimnastikte bale ve atletik hareketler müzik eşiliğinde yapılmaktadır. Esnekliğin ön planda olması sebebiyle son derece görsel bir spor dalıdır. Ritmik cimnastikte çember, ip, labut top ve kurdele aletleri kullanılır.

Bu spor dalı çocuklarda fiziki ve ruhsal gelişimi olumlu yönde etkilemektedir. Çocukların özellikle okul öncesi dönemde bu almaları özgüven kazanmayı, erken yaşta olgunlaşmayı, paylaşmayı, araç ve gereç kullanımını öğrenmelerini sağlamaktadır. Fiziksel olarak da esneklik kazanma, el ve ayak koordinasyonlarını geliştirme ve bedenlerini bilinçli bir şekilde kullanma ritmik cimnastiğin sağladığı avantajlar arasındadır

Artistik cimnastik çocukların fiziksel ve sosyal gelişimleri açısından oldukça faydalı bir branştır..

Artistik cimnastik hem kız hem de erkeklere hitap eden olimpik bir branştır. Artistik cimnastiğe başlama yaşı en erken 3, en geç 6 `dır. Tüm spor dallarının temelini oluşturan artistik cimnastik çocukların sosyal gelişimleri için oldukça faydalı bir spor dalıdır.

Çocukların özgüvenleri, bireysel olarak hareket edebilmeleri, paylaşmayı öğrenmeleri, erken yaşta olgunlaşmaları artistik cimnastiğin psikososyal faydaları arasındadır. Fiziksel olarak da esneklik kazanma, beden terbiyesi alarak bedenlerine hakim olmayı öğrenme,el ayak koordinasyonu sağlama artistik cimnastiğin fiziksel faydaları arasındadır. Ayrıca özellikle okul öncesi dönemde bedensel ve zihinsel gelişim açısında da oldukça faydalıdır.

Temel eğitim çağındaki çocuklar, öncesinde hiçbir etkınlıge katılmadan 4 duvar arasında cok hareketsiz kalmakta bu hareketsizlik çocukların kas gelişiminde büyük oranda olumsuz sonuçlara neden olmaktadır. Çocuklar fiziksel olarak hazır bulunuşluk duzeyinde olmadıkları için motorik özellikler de gelişmemektedir.

Hayatında hiç bir aktivite olmayan bir çocuğun cimnastik yapmasını istiyoruz, ancak sokaga çıkmamış ve bir ağaca tırmanmamış, hiçbir nesnenin arkasından koşmamış bir öğrenciye, bir anda bir misyon yükleyip taklalar atmasını, ellerinin üstünde durmasını bekleyemeyiz. Spora başlayan ögrenciye öncelikli olarak ayakta durmayı, koşmayı, düşmeyi, yuvarlanmayı, zıplamayı, tek/çift ayak sıçramayı ögretmek bile aylarca zaman almaktadır.

Kuvvetin olmadığı hiç bir beden ortaya bir ürün koyamaz. Kuvvet yoksa hareket de yoktur. 5 yaşındaki bir çocuğa, bir hareketi öğretmek için haftalarca tekrar antrenmanları yapmak gerekir ki, motor öğrenme düzeyine ulaşsın. Bu da tekrar sayılarının belirli bir sayıya ulaşması demektir. Bazı ögrenciler çok kısa bir zaman sonrasında birçok aşamayı doğuştan gelen özel yeteneklerle kapatmaktadırlar. Bazı ögrenciler ise aylarca hatta yıllarca çalışmalarına rağmen beklenen noktaya gelmekte çok zorlanmaktadır. Bu durumda olan öğrenciler, aylarca aynı hareketleri tekrar tekrar yapmaktadır, çünkü yapılan çalışmalar kas koordinasyonuna yardımcı olmaktadır. Kimi veliler, durumu bu şekilde değerlendirememekte ve ısrarla şunu söylemektedir: "Biz aylardır geliyoruz, hiç ilerleme görmüyoruz, ama başkalarının çocukları uçup kaçıyor. Sen hala bir şey yapamıyorsun!" diyerek hem çocuga hem de antrenöre yüklenmektedir. 

Cimnastikte amut ,çember ve taklalar olmazsa olmazdır. Çünkü herşey bu hareketler üzerinden geçmektedir; bunlar oturana kadar tekrarlar her zaman fazlasıyla olacaktır. Kaybolan zaman asla yoktur çünkü kişi spor yapmazsa kaybettiği her vakitte şu an olduğundan çok daha geride bir noktada olacaktır. 

Tekrar sayıları ne kadar çok ve uzun olursa, öğrencinin sonraki hayatının devamında oldukça faydası olur. Kassal gelişimi de bu duruma göre evrilir. Bu hal, anneden ve babadan alınan genetik yapıyla da alakalı bir durumdur. Genetik ne kadar saglam ise, uygun antrenmanla birlikte sporcu da o kadar saglam ve saglıklı olur.

Olimpik Akademi Cimnastik Spor Kulübü

Baş antrenörümüz Munise TUNA ve Antrenör Hasan KAVAK ile 2007 yılında spor kulübümüz kurulmuştur. Kuruluşumuzdan bu yana çalışmalarımız düzenli olarak devam etmektedir. Cimnastik Milli Takım Antrenörü Munise TUNA, Milli Takıma onlarca sporcu yetiştirmiştir. Halen, spor kulübümüzün amaçları doğrultusunda emek sarfetmektedir.

Olimpik akademi 2008 yılında ilk yarışmacı sporcularını müsabakalara çıkararak, gelecekteki başarılarına ilk günlerden kendini hazırlamıştır. 2008'den günümüze onlarca yarışmaya sporcularımız katılmış, katıldıkları bütün müsabakalarda da büyük başarılar elde etmiştir.

Çalışmalarımız hafta içi her gün 6 saat sürmektedir. Bazen haftada 6 gün yada 7 gün antrenmanlar yapılmaktadır. Profesyonel anlamda sporcu yetiştirmek için bütün günü çalışmalara ayırmak, müsabakalardan müsabakalara koşmak, çocukların bütün ihtiyaçlarına karşılık vermek, maddi ihtiyaçlarını karşılamak vb. bir çok sıkıntıya göğüs gererek çalışmaları devam ettirmek, ciddi anlamda bir özveri gerektirir.

Bununla birlikte, başarı elde etmiş bütün kulüplere büyük saygı duymaktayız. Destek alamayan, maddi ve manevi özveride bulunan tüm antrenörlerin de kendilerini bu işe adayarak çalışmalarına hayran kalmaktayız.

Spor okullarından yetenekli sporcular seçilerek yarışmacı gruplar oluşturulmaktadır, alt yapıda hazır ögrenciler oluşturup temeli daha güçlü destekleyerek, alttan gelen yeni öğrenciler Milli Takım düzeyine kadar çalıştırılır. Bunun dışında sporcu yetiştirmek imkansız bir yaklaşımdır.

Cimnastik çocuk için en uygun spor

Çukurova Üniversitesi (ÇÜ) Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğretim Görevlisi Murat Sanrı, ilkokul çağına kadar çocuklar için en uygun spor dalının temel ve gelişim cimnastiği olduğunu kaydetti.
Murat Sanrı, birçok velinin cimnastik sporunun boy gelişimini etkilediği yönünde yanlış bilgiye sahip olduklarını vurgulayarak, "Veliler cimnastik yapan çocuğun boyunun yaşıtlarına oranla kısa kaldığını düşünmekte. Bu tamamen yanlış bir kanıdır. Spor ve boy ilişkisini incelerken büyüme ve gelişmeyi birlikte ele almak gerekir." dedi.

Çocuklarda spora başlarken yaş ve fiziksel özelliklerin gözönünde bulundurulmasını isteyen Sanrı, cimnastik sporunun boyu uzattığını söyledi. Temel ve gelişim cimnastiğinde ağır travmatik antrenmanların söz konusu olmadığına dikkat çeken Sanrı, daha çok çocuğun yaşı da göz önüne alınarak oyunsal formda yapıldığını kaydetti. Çocuğun bedensel gücünün gelişmesi, solunum dolaşım fonksiyonlarının artmasının bu sporla sağlanacağını aktaran Sanrı, "Çocukların esneklik ve estetik kazanması, atak ve çevik olması gibi birçok gelişim bu sporla kazanılır. Onları geleceğe hazırlayan özellikler aletli ve aletsiz çalışma ortamında geliştirilir. Bu aletler; ip, top, labut, cimnastik topu, sıra, mini denge, minder, parmaklık, kasa gibi cimnastik aletleridir." ifadelerini kullandı.

Büyüme faktörünün bilimsel olarak genetik, beslenme ve hormonal faktörlerden oluştuğunu kaydeden Murat Sanrı daha sonra şu bilgileri verdi: "Her çocuğun boyunu anneden-babadan geçen iki gurup gen birbirini bağımsız olarak etkilemektedir. Genler büyümenin ana kalıbını, çocuğun ırksal ve ailevi boy potansiyelini ergenlik başlama yaşını belirler. Genetik faktörler göz önüne alınarak çocuğun ergenlik sonu nihai boyu hesaplanabilir. Bunun için anne baba boyları arasında ilişkiler kuran formüller geliştirilmiştir. Bilimsel verilere göre genlerin tayin ettiği boy aralığı 170-180 santimetre ise düzenli egzersiz, beslenme ile üst sınır olan 180 santimetreye ulaşılabilir. Ama ne yapılırsa yapılsın 190 santimetre olamaz. İşte burada çocuğun yaşı ve fiziksel özellikleri göz önüne alınarak ilkokul çağına kadar başlanabilecek branş temel gelişim cimnastiğidir."

"Düzenli yapılan cimnastik çalışmalarının çocuğun boy gelişimini olumlu yönde etkilediği bilimsel verilerle kanıtlanmıştır." şeklinde konuştu


Neden cimnastik?

Sporun fiziksel gelişimini gerçekleştirmedeki önemini anlamak bu sorunun cevabı için yeterli olabilir. Asıl amaç fiziksel uyum sağlamak olduğunda cimnastik ideal bir yöntem olarak karşımıza çıkar. İyi ve doğru yönlendirilmiş cimnastik programı esneklik, koordinasyon, kuvvet, çabukluk gibi fiziksel özellikleri geliştirir. Ayrıca bale, modern dans, folklor gibi sanatlarının figürlerini çeşitli cimnastik hareketleri ile birleştirmeleri, bu sporu yapanlarda yaratıcılık özelliğinin de geliştirilmesine neden olur. İşte bu özellikleri ile cimnastik, bütün dünyada kitle sporu olark kabul edilen ve temel sporu olarak da kabul edilen ve temel spor olarak da uygulamaya konulan çok teknik bir daldır.

NEDEN CİMNASTİK

Tüm sporların temeli Cimnastik hem kız hem de erkek çocuklara hitap eden fiziki ve ruhsal gelişimi sağlayan özellikle en erken başlanabilen (3 yaş) bir spor olan, tüm çocuklara yönelik olimpik bir branştır. Cimnastik çocuklar üzerinde fiziki gelişimi sağlarken aynı zamanda da estetik bir görüntüye sahip olmalarını, boylarına göre kilo ve vücut kas kitlelerini dengelemelerini sağlamaktadır. Cimnastik branşı tüm spor branşlarının temelini oluşturur. Bu amaçla atölyemizde (3 ile 12) yaş arası gruplara göre oluşturulan cimnastik derslerinde, temel cimnastik hareketlerinin başarıyla öğretilmesi hedeflenmiştir. Çocuklar bize 18 ay itibariyle gelebiliyorlar. 18 – 36 ay arası, spor odaklı oyun grubu adi altında eğitim veriyoruz. 3 yaş itibariyle de çocukları temel cimnastik eğitimine alıyoruz. Farkını da hemen açıklayalım: spor odaklı oyun grubu çocukların yası itibariyle, disiplinin esnek olduğunu, eğitsel oyunlar ile çocuklara sporun yaptırıldığı bir program. 3 yaş itibariyle ise, kuralların net olduğu, sıkı bir disiplin içerisinde çocukların seviyelerine göre yine eğlenerek farkında olmadan vücutlarına fayda sağlayan bir eğitim tarzı. Minimum hafta da 2 gün çocuklar bize geliyor, her antrenman birimimiz 1.5 saatten oluşuyor. İsteğe göre üç ve dört günlük programlarımız da var.

3 Yaşından İtibaren Cimnastik Yapan Çocuk, Diğerlerinden Farklı Olur Mu?

3 yaşında spora cimnastik ile başlayan bir çocuk, kaçınılmaz derece diğer çocuklardan farklı olur. Çünkü beden hakimiyetine sahip, esnek, el- ayak koordinasyonu gelişmiş, kas-kemik yapısı güçlenmiş, denge sahibi bir çocuktur artik! Bunlar fiziki farklılıkları, bir de sosyal anlamda gelişimini düşünelim; sorumluluk sahibi, spor disiplininin ne demek olduğunu bilen, özgüveni yüksek ve sosyal bir çocuk...

Ailelerin Tutumu

Aileler eskiye nazaran, son yıllarda yavaş yavaş spor konusunda bilinçleniyorlar. Tek eksik, hangi yasta çocuklarını spora başlatmalılar? Hangi branş ile başlatmaları doğru olur? Devamında ne yaptırabilirler? Gibi teknik konularda detaylı bilgi sahibi olamayışları. Bu tarz soru işaretleri de bazen onları endişelendiriyor ve çocuklarını spora başlatmakta geciktiriyor.

Profesyonel Cimnastik Yapmak İsteyenleri Yönlendirme

Öğrencilerimi cimnastik başta olmak üzere, hareket kabiliyetlerini, genetik yapılarını ve aile yapılarını tespit ederek mutlaka sporun farklı dallarına da yönlendiriyorum.

Sağlığa ve zekaya faydaları

Geç yaşlarda fiziki yapının bozulmasını engeller.
Sağlıklı beslenirler.
Düzenli egzersiz yaparlar.
Gerekli uykuyu alırlar.
Esnekliği, koordinasyonu, dayanıklılığı ve kuvveti artıran faaliyetlerde bulunursa büyüme, gelişme yeteri kadar olur ve genetik olarak sahip olduğu fiziki yapıya daha hızlı ulaşabilir. Böylece çocuk yetişkin çağa geldiği zaman uzun boya ve iyi bir solunum, dolaşım sistemine sahip olabilir.
Düzenli egzersiz ve sağlıklı beslenme, kalp hastalıkları, şeker hastalığı ve daha bir çok kanser türünün oluşma riskini azaltır.
Kardiyovasküler dayanıklılığı artırır.
Sinir – kas koordinasyonunu geliştirir.
Kuvvet- denge ve esneklik kavramlarını geliştirir.
Yaşıtlarına göre daha az hastalıklara yakalanır ayrıca, daha çabuk iyileşir.

Zeka

Spor gelişmekte olan çocuklar için yalnızca sağlık ve gelişme için değil aynı zamanda şahsiyet gelişimleri ile mental sağlıkları açısından da önemlidir. 
Spor yapan çocuklar kişisel deneyimlerini, yaratıcılıklarını geliştirir ve sorumluluk duygusu kazanırlar.
Yardımlaşma ve işbirliği yapma, arkadaşlarına ve oyun kurallarına saygı gösterme gibi sosyal davranışları da kazanarak olumlu bir benlik gelişimi sağlarlar.
Spor yapan çocuklar, enerjilerini sporla boşalttıkları için dersin başına oturduklarında daha verimli çalışır ve boşa vakit geçirmezler.
Takım ruhuna sahip oldukları için de yalnızlık hissetmez ve kendilerini dinleyecek bol zamanları kalır.
Gençlik döneminde de bu çağın dinamizmini sporla değerlendirdikleri için alkol ve sigaradan uzak kalırlar.
Gençliğin aşırı heyecanını spora aktarmak, olaylara yaklaşımlarda daha serinkanlı olmayı sağlar.
Aynı zamanda gençler için çok gerekli olan kendine güven duygusu ve ifade yeteneği artar.

Küçük yaşta cimnastik eğitimi alan çocuklarda göze çarpan baskın özellikler şöyle sıralanabilir;

Daha sosyal ve dışa dönük bireyler,
Hiperaktif çocuklarda daha sakin davranış durumu,
Duruş bozukluklarının düzeltilebilmesi,
Denge sorunu yaşayan çocuklarda olumlu yönde ilerleme,
İletişim kuramayan çocuklarda sosyalleşebilme,
Yaşıtları arasında daha aktif ve girişken olabilme,
Yaşıtlarına oranla her alanda daha fazla başarı gösterebilme,
Yaşıtlarına göre daha olgun ve sorumluluk sahibi olabilme…

NEDEN ÖNCE CİMNASTİK

Her spor branşı belli oranda denge,esneklik ,kuvvet, koordinasyon, sürat, çeviklik, dinamizim ve dayanıklılık gibi temel motorik özellikleri içerir. Cimnastiğin tüm branşların temeli sayılmasının nedeni motorik özelliklerin tamamını bünyesinde barındıran ve gelişimini sağlayan tek branş olmasıdır. Cimnastik sporu çok küçük yaşlarda başlar bunun nedeni ise küçük yaşlarda vücuttaki eklem ve kas yapısının kolay şekillenebilir olmasıdır. Dolayısıyla küçük yaşta spora cimnastikle başlayan çocukların diğer sporlara yönelmek istemesi durumunda vücut yapılarında bir hazır bulunuşluk söz konusu olur ve diğer spor branşlarında cimnastik yapmamış bireylerle kıyaslandıklarında üst düzey bir yatkınlık ve başarı örneği sergilerler. Mücadele ve takım sporu olmaması nedeniyle cimnastik; çocukta oluşabilecek rakip kavramını farklı bir boyuta getirmektedir. Şiddet eğilimi ya da kazanma hırsı gibi kavramlardan uzak sadece kendini rakip olarak gören ve kendini geliştirmeyi hedefleyen bireyler yetiştirmeyi amaç edinmiştir. Aynı zamanda yapılan egzersizler esnasında grupça hareket edebilme yetisini paylaşmayı ,yardımlaşmayı ve belirli bir disiplin anlayışıyla davranmayı çocuklara temelden aşılayan bir spor branşıdır. Kısacası neden cimnastik sorusunun cevabı; cimnastiğin hoş görü, disiplin, öz güven, sosyalleşme ,yardımlaşma ,yaratıcılık ve temel fiziksel gelişim açısından bir çocuğun ihtiyacı olan her şeyi içinde barındıran tek spor branşı olmasıdır.

NEDEN ÖNCE CİMNASTİK

Amaç fiziksel uyum sağlamak olduğunda cimnastik ideal bir yöntem olarak karşımıza çıkar. İyi ve doğru yönlendirilmiş cimnastik programı esneklik, koordinasyon, kuvvet, çabukluk gibi fiziksel özellikleri geliştirir. Cimnastik, bütün dünyada alt yapı sporu olarak kabul edilen ve temel spor olarak da uygulamaya konulan çok teknik bir daldır. 

Okul öncesi çocuklar için çok idealdir. Cimnastik özellikle 3-10 yaş çocuklarına yönelik olimpik bir branştır. Çocukların (özellikle rekabetin olmadığı bir ortamda) psiko-motor, bilişsel, sosyal, duygusal gelişimlerine önemli katkılar sağlamaktadır. Cimnastik çalışmaları çocuklarımızın yetişkinlik döneminde "spor ve sağlıklı yaşamı", bir yaşam tarzı olarak benimsemelerine de yardımcı olur. Çünkü; fiziksel bir aktiviteyi başarmaktan dolayı duyulan heyecan, çocuğun yaşamının her döneminde ihtiyaç duyacağı kendine saygı ve güven duygularının gelişiminde önemli bir rol oynar. Okul öncesi çocuklarda öncelikle hareketliliği sağlayacak aktivitelerin yapılması, yaş dönemlerine göre hazırlanmış özel programlarla doğal gelişimlerinin desteklenmesi gerekmektedir ve bu yüzden Cimnastik sporu, otomatik olarak tercih sırasında ön planda olmalıdır. Cimnastik, öncelikle spor yapma kültürünü çocuklara aktardıktan sonra, onlara en doğru aktivitelerin yapılması için bilinçli tercih imkanı sunmaktadır.

* Spor, çocuğunuzun daha sosyal ve dışa dönük bireyler olarak gelişmesine imkan tanır.

* Hiperaktif çocuklarda daha sakin davranış durumu oluşmasını sağlar.

* Duruş bozukluklarının düzeltilebilmesine yardımcı olur.

* Denge sorunu yaşayan çocuklarda olumlu yönde ilerleme sağlar.

* İletişim kuramayan çocukların sosyalleşebilmesine imkan tanır.

* Çocuğunuzun yaşıtları arasında daha aktif ve girişken olabilmesini sağlar.

* Yaşıtlarına oranla her alanda daha fazla başarı gösterebilmesine yardımcı olur.

* Yaşıtlarına göre daha olgun ve sorumluluk sahibi olabilmesine imkan tanır.

* Bedensel ve ruhsal yönden gelişimlerini ve estetik bir görünüme sahip olmalarını sağlar.

* Dikkat, algı, karar verme becerileri v.b. gelişir.. * Boylarına göre kilo ve vücut kas kütlesini dengeler.

* Yaşıtları arasında daha aktif ve kendi çevresiyle barışık, mutlu ve özgüvenli olmalarını sağlar.

Cimnastik eğitimi alan çocuklarda görülen özellikler

• Daha sosyal ve dışa dönük bireyler

• Hiper aktif çocuklarda daha sakin davranış durumu

• Duruş bozukluklarını düzenler

• Denge sorunu yaşayan çocuklarda olumlu etkisi vardır

• İletişim kuramayan çocuklarda önemli ilerleme görülmüştür

• Yaşıtları arasında daha aktif ve girişkendir

• Yaşıtlarına oranla her alanda daha başarılıdırlar

• Yaşıtlarına göre daha sorumluluk sahibidirler.

CİMNASTİK ÖZGÜVEN, DİSİPLİN, ZEKA, KUVVET, ESNEKLİK ve ESTETİK KAZANDIRAN DİĞER SPORLARIN TEMELİNİ OLUŞTURAN BİR BRANŞTIR.

Cimnastik hem kız hem de erkek çocuklara hitap eden fiziki ve ruhsal gelişimi sağlayan özellikle başlama yaşı 3 – 10 yaş arası olan çocuklara yönelik olimpik bir branştır. Cimnastik çocuklar üzerinde fiziki gelişimi sağlarken aynı zamanda da estetik bir görüntüye sahip olmalarını,boylarına göre kilo ve vücut kas kitlesini dengeler. Mutlu olmayı isteyen bireyler yetiştirmek için özgüvenli bireyler yetiştirmek gerekir. Bunu için de küçük yaştan itibaren hem fiziksel hem de pedagojik gelişimlerini destekleyecek spor ve sanat eğitimleri gereklidir. Tüm çocuklar için en iyi baslangıçtır. Sizler de çocuklarımızın kendilerini kanıtlamaları için fırsat verin, şikayet eden değil, daha iyisi için mücadele veren bir toplum yapısına doğru yol alalım. Bizlere ses olun ki daha fazla çocuk için yeni pencereler açabilelim. Çalışarak nelerin yapılabileceğini, emek vererek bir şeylere ulaşmanın keyfini izleyelim.

NEDEN CİMNASTİK?

Uygulaması heyecan veren, seyretmesi ise hayranlık uyandıran, yaşadığımız çağa çok uygun olan ve vücudun doğal hareketlerini kullanarak bütün kasların çalışmasını sağlayan böylece izleyene sanat tadı veren spor CİMNASTİKTİR. Asıl amaç fiziksel uyum sağlamak olduğunda Cimnastik ideal bir yöntem olarak karşımıza çıkar. İyi ve doğru yönlendirilmi...ş cimnastik programı esneklik, koordinasyon, kuvvet, çabukluk gibi fiziksel özellikleri geliştirir. Ayrıca bale, modern dans, folklor gibi sanatların figürlerini çeşitli Cimnastik hareketleri ile birleştirmeleri, bu sporu yapanlarda yaratıcılık özelliğinin geliştirilmesine neden olur.

İşte bu özellikler ile cimnastik, bütün dünyada kitle sporu olarak kabul edilen ve aynı zamanda temel spor olarak da uygulamaya konulan çok teknik bir daldır.

KAZANIMLAR

4 ile 12 yaş arası tüm çocukların temel Cimnastik eğitimi alması gerekmektedir. Cimnastik tüm sporların altyapısını oluşturmaktadır. Cimnastik çalışmalarında çocuklar,

Esneklik

Kuvvet

Koordinasyon

Denge

gibi fiziksel özelliklerin yanı sıra,

Kazanma

Kaybetme

Liderlik

Özgüven

Grup uyumu

gibi özellikler kazanır. Kazanımları tüm yaşamı boyunca, sporcunun gelişimini olumlu yönde etkiler.

Cimnastik Branşı çok erken yaşta başlayan bir branştır. 4 yaş itibariyle antrenmanlar başlamaktadır, sporcular bir grup 10 kişi olarak antrenmanlara başlarlar. Yapılan antrenmanlar ilerledikçe bireysel yetenekler ön plana çıkmakadır. Bu antrenmanlar çok basit olmasına rağmen doğuştan gelen genetik faktörler hemen baskın bir şekilde ortaya cıkar. Aileler çok kısa bir zaman içerisinde hemen diğer çocuklarla kıyaslama yaparak antrenörlere şikayetlerde bulunurlar. Antermanlara giren her çocuğun herşeyi hemen yapabilecegini hemen kavrayıp 

Yetenek kavramının ne olduğunu ,algılamanın bu sporda nekadar onemli olduğunu ,çocukların hazırbulunuşluk düzeyinin gelişmiş olup olmadığını kavramadan çoçuklarının üzerine düşerek baskı yaparlar bu nedenle kaybettığimiz öğrenci sayısı oldukca fazladır.
Biz bu cocuklara ailelerinin hırslarına kurban gitti diyoruz ,hatta bazı veliler öyle abartıyorlarki türübünden antrenörlüğe soyunup trübünden antrenörlük yaparak egolarını tatmin etmektedirler.bu ego okadar ilerlerki çocukları
antrenmanlardaki sıralamalarda 2 yada 3 .sıraya
düşmeleri yada geride kalmaları trübündeki veliyi çileden çikartmaktadir .Bir antrenör olarak bu tür olaylarla okadar çok karşılaşıyoruz ki antrenmanları bırakıp velilerin hırslarını köreltmekle uğraşıyoruz .

cimnastik antrenmanları 2 sekilde başlar ,

sporcular spor okulları çalışmalarına başlarlar, guruplar arasından fiziki yapılarına gore ,yaşlarına göre .nekadar erken yaşda başlarsa okadar şanslı olurlar.algılama ögrenme ve genetik yani temel motorik özelliklerine göre gruplar arasından seçilirler .bu oğrenciler branşlarına kız erkek guruplarına ayrılarak yogun antrenman tekrarlarıyla özellikle temel kondüsyon. sıkılık, çabukluk, kuvvet .sürat .esneklik, vücut tutuluşu gerektiren kondüsyon çalısmalarıyla antrenmanlar devam eder .cocuklar aletlerde basit salınımlarla başlayarak
çalıstıgı aletı tanımaya başlarlar ,bununla birlikte esneklik ve sıkılık çalısmaları çok yogun bir şekilde devam eder .
Çalısmalar en az 3 gün 3 er saat kadar olamalıdır ki sporcular yapılan çalısmalardaki tekrarlar sayesinde ilerlemeler başlasın hareketler motor ogrenme moduna ulaştığında hatasız ve çabuk bir şekilde yapmasını sağlayarak ilerlemesini sağlar, antrenör .Şonrasında antrenman sayıları haftada 5 gun en az 3 yada 4 saat olmalıdır .Cimnastikte hareketler kusursuz olmalıdır
Cimnastik hata götürmeyen bir branştır .bitrişte yaptığın bir adım bile seni dünya yada oimpiyat şampiyonluğundan edebilir .
bukadar hassas bır brans başka hiçbir sporda bulunmamaktadır . Bu noktaya gelene kadar sporcu okadar Çok antreman yapmalıdırİ kusursuzluğa ulaşşın .
bu mevkiye gelene kadar 10 tane olan öğrenci sayısı 2 yada 3 ekadar düşer hatta profösyönel yarışmalara katıldığı zaman 1 sporcuyla başbaşa kalabilirsiniz 4 yada 5 yıl boyunca haftada 5 gun en az 4 saat yaptıgınız antrenmanlar sonucu 1 tane mukemmele ulaşmak çok umut vericimi yada üzücü olmaktadır düşünmek lazım ...

Antrenörün harcadığı zaman mı velinin her gün çocuğunu için 4 saat beklediği getirip götürdüğü zaman mı verilen onca emek ve çalısma sonucu sporcu yarışmacı olarak yetişmektedir onca rakip içerisinden yarısmalara katılıp dereceye girmek mükemmel insan olmak anlamına geliyor

Yapılan binlerece tekrarlar sonrasında katıldıgı yarısmalarda motıvasyonun iyi olmadıgı yada sporcunun gününde olmadıgı zamanda yarıştığında kendisini sergileyemesse onca çalısma boşa gitmektedir,.çok zor ve kusursuzluk gerekiren bir branş olan cimnastik hiçbir branşda benzememektedir
Lakin ne hikmetse bizim velilerimiz 6 ay içerisinde dünyanın en iyi antrenöru olup karşımıza çıkarak cimnastik antrenörlüğünü bize ögretmekteler.gurur duyuyoruz bu kadar antrenorumüz olduğu için

****** Birde sadece hafta sonları gelip rekreasyonel çalışmalara katılan öğrenciler vardır

Bu öğrencilerin sosyalleşmesi adına ,spor ahlakını alması adına .beden terbiyesi adına vede bütün sporların alt yapısı olan cimnastik branşını tanıması adına cok onemlıdir.burdaki amaç cocuklara cimnastiği tanıtmak vücutlarını nasıl kullanmaları gerektığini ögretmek koşmanın, zıplamanın, tutunmanın ,sallanmanın ne olduğunu ve nasıl kullanması gerektiğini ögretmek tir
cimnastik yapan ögrencilerin diğer branşların altyapı çalışmalarında çok zorlanmadan kolayca başarıya ulaştıkları bariz bir şekilde ortaya konmuştur.
Bu çalışmalar sayesinde yetenek keşfi yaparak alt yapıdan oğrenciler seçerek müsabık sporcular yetiştirmekteyiz.

Çocuklar ise evde 4 duvar arasından çıkarak monoton ev yaşantısından çıkarak hayatlarına biraz haraketlılık getirmiştir cimnastik .
Zamanında bizim sokakta oynadığımız oyunlar sayesinde bir çok lokomotor gelişmeler kendiliğinden ortaya çıkmaktadir ama malesef kentleşmenin çok yoğun olduğu bu zamanda çocukların sokak kültürü olmadiğı için obezite son noktaya ulaşmıştır
.bunuda cimnastik çalışmalarıyla önlemekteyiz
önemli olan çalışmalardaki sürekliliği sağlayıp düzenli olarak çalışmaktir
Bazen bu Çalısmalar da bazı sıkıntıları ortaya Çıkmaktadır.
Şöyleki bu sıkıntı velilerle olmaktadır .

Her çocuk yeteneklidir ama her çocuk cimnastikçi olamaz yada her öğrenci aynı seviyede olamaz .

gelen her veli yukarda anlattığız öğrenci guruplarıyla kendi çocuklarını eş değer tutarak neden benim çoçuğumu bu şekilde yetiştirmiyosunuz

yada benim çocuğumun onlardan ne eksiği var diyerek savunmaya geçiyorlar

demiyorlar ki benim çocuğum yetenekli mi, fiziki yapısı profösyönel spor yapmaya yeterli mi , algılaması ,çevikliği ,çabukluğu yeterlimi ,hayır hayır

sadece istemek yetmiyor . cimnastikte bunu gelinde anlatın veliye

İnsanlar kendi çocuklarını nasıl gördüklerini anlayın artı şunu unutmamak gerekir

yetenekli öğrenci herzaman keşfedilir lakin önemli olan doğru elde işlenmesidir.

"Cimnastiği iki bölümde inceleyebiliriz:

1. Performans için yapılan cimnastik

2. Hobi için yapılan cimnastik


    Cimnastik sporu, yapanlara ve izleyenlere büyük zevk veren bir branştır. İnsan vücudunun tamamı, verimli kullanma prensibine dayanır. Ayrıca bütün motorik becerilerin birlikte olmasını gerektiren tek branş jimnastik sporudur. Sürat, esneklik, koordinasyon, dayanıklılık, kuvvet gibi... Bütün bunların yanında cesaret, kararlılık, dikkat ve algı gibi özellikler jimnastik sporunun vazgeçilmezleridir.
Bu kadar çok değeri bir arada istediği için, diğer branşlardaki gibi binlerce üst düzey sporcu yetişmez. Ama esas önemli olan doğuştan gelen motor becerilerin yanında (ki bunlar antrenmanla en üst düzeye çıkartılır) sporcuyu çoğu zaman jimnastik sporuna katmasıdır. Çünkü daha kendini bilmediği yaşta jimnastik salonuna giren 5 yaşındaki (Bu yaşta başka hiçbir spor yapılamaz.) bir sporcu kendi işini yapma alışkanlığını daha çalışmalara başladığı ilk haftalarda öğrenir.
  
 Öyle ki çorabını kendi giyer, eşofmanını kendi çıkartır. İnsanların onu izlediğini bilir ve kendine güvenir. Sosyal hayatında kendini ifade etme rahatlığı kazanır. Konuşurken seçtiği sözcükler değişir. 8 ile 10 yaşlarında fiziksel durumunun diğer çocuklardan ne kadar farklı olduğunun farkındadır. Kurulmuş saat gibidir. Antrenman saatleri ve ders çalışma saatleri bellidir. Konsantrasyonu çok güçlüdür. Hiçbir hiperaktivitesi yoktur ve derslerine konsantrasyonu yüksektir. 
 
10-13 yaşlarında arkadaş çevresinde en önemli kişilerden biridir. Çünkü ruhsal ve fiziksel sağlığı yerinde, sporcu karakteri oturmuş, büyükleriyle ve küçükleriyle nasıl konuşması gerektiğini bilen problemsiz bir insandır. Jimnastik sporu zannedilenin aksine sakatlanma riski en az olan branşlardan biridir. Çünkü uygulanan zor haraketler, hem sporcuya uygun olanlarından seçilir hem de uzun yıllar adım adım temel çalışmalar yapılarak oturtulur.
 
       Ama seyirciye bir anda sunulur. Ve izleyici haklı olarak günde 4-5 saat, haftanın 6 günü antrenman yapıldığını ve izlediği şovun yılların emeği olduğunu tahmin etmeyebilir. En sık karşılaştığımız sorulardan biri şudur: Jimnastik yaparsa çocuğumuzun boyu kısa kalır mı? Cevabı ise çok nettir. "Kısalmaz." Çünkü hiçbir spor boyu kısaltmaz. Boy dize yakın yerden ve kemikten uzar. Bu da tamamen genetik bilgiler ve gelişme çağındaki beslenme alışkanlığı ile ilgilidir. Ancak şu bir gerçek ki, biz jimnastikçi seçerken kısa boylu olanları tercih ederiz. Basketbol uzun boyluları tercih eder. Bu, branşa uygunlukla ilgilidir. Hareket etmeyen çocuğun konsantrasyon sıkıntısı olur

     Ancak ülkemizde ilköğretim öğrencileri bile sabahın 09:00`undan akşama kadar sınıflarda oturduğu yerden kalkmıyor. Bu çocukların saatlerce aynı konsantrasyonla ders dinlemeleri bilimsel değildir. Hele İstanbul gibi bir metropolde yaşıyorsanız çocuğunuzun en doğal gereksinimi olan haraket özgürlüğünü bahçelerde, ağaçlarda, kırlarda bulmanız neredeyse imkansızdır. İşte jimnastik salonlarında çocuklarımızın doğal olarak yapmaları gereken fiziksel aktivitelerin tamamına imkan verilir. Çünkü bizler yaratılış olarak buna muhtacız. Ancak hep ikinci plana atılan bir spor anlayışının içinde yaşadığımızdan çocuklarımızı batılı ülkelerdeki gibi sağlıklı yetiştiremiyoruz.   

       Cimnastik sporunu elit düzeyde yapmak için birçok özelliğin bir arada olması gerekiyor. Bu özellikleri barındırmayan çocuklarımız da hem fiziksel hem de sosyal kalitelerini artırmak için jimnastik yapıyorlar. Biz buna, "Hobi jimnastiği" diyoruz. Bugün Amerika Birleşik Devletleri`nde üniversiteye girerken öğrenciye, geçmişte yaptığı sosyal faaliyetler soruluyor. En kabul gören cevaplardan biri ise jimnastik yapmak ve orada neredeyse her çocuk jimnastik yapıyor. 

Hem bedensel sağlık ve fiziksel gelişme yönünden hem de iyi bir kişilik gelişimi ve ruh sağlığı bakımından yararlı. Çocuk spor yoluyla çevresini tanır , iletişim kurar, kendine güveni artar. Psikolojik açıdan da kendini kontrol etmeyi, bir konuda konsantre olabilmeyi, iradesini kullanabilmeyi, başarıya güdülenebilmeyi öğrenir. Araştırmalar, spor yapan gençlerin spor yapmayanlara oranla daha iyi beslendiklerini, şiddete daha az başvurduklarını ve insan ilişkilerinde daha başarılı olduklarını gösteriyor.

Sağlıklı büyümeye etkisi var mı?

- Sağlıklı büyüyebilmesi için spor yapması gerekiyor. Büyümenin hızlı olduğu dönemlerde çocuğun bedeni çok değişken. Genç yaşlardaki fiziksel bozuklukları önlemede ve geciktirmede spor önemli bir rol oynar. Yine spor yapmayan, dengesiz beslenen çocukların sağlıklı bir gelişim süreci geçirmeleri zor.

Spora erken başlamanın avantajları nedir?

- Araştırmara göre, okul çağındaki çocuklara düzenli spor yapma alışkanlığı kazandırıldığı taktirde bu ileriki yıllarda da sürüyor. İleriki yaşlarda düzenli spor yaşma alışkanlığı kazanmak zor. Bu nedenle sağlıklı olmanın en önemli koşullarından biri de spor. Yine özellikle küçük yaşlarda yapılan spor büyük önem taşıyor. Bu sayede kişinin potansiyelinin en üst noktasına erişmesi mümkün. Unutulmaması gereken spordan en yüksek verimi elde edebilmek için düzenli spor yapma gerektiği.

Hangi yaşta çocuklar spora başlatılmalı?

- Çocuğun spora ve düzenli egzersizlere özellikle cimnastik ve yüzme gibi sporlara en erken başlama yaşı 4 civarı . Bu yaştaki çocukların hareket etme isteğinin güçlü olması nedeniyle davranışlarında belirsizlikler bulunur ve atak davranışları zaman zaman sorunlara yol açabilir. Her yaşa göre yapılması ya da yapılmaması gereken şeyler var. Çocuklara sevdikleri sporu yapmalarına izin verilmeli. Aile kendi istediği sporlar dalları için diretmemeli. İlla şampiyonlar yaratmak şart değil.
Spor alışkanlığı kazandırmak da önemli bir kazanım. Spordan iyi verim almak için bireysel çalışmalardan önce grup çalışmaları tercih edilmeli. Özellikle okul öncesi yaşlarda çocuğun doğal hareketlerine paralel, spora yönelik hareketlerin geliştirilmesine ve pekiştirilmesine dikkat edilmeli.
İlköğretim çağında önceden kazanılmış motor becerileri temel alınarak atletizm, oyun, jimnastik, yüzme ve kayma sporlarının temel hareket formları geliştirilmeli. 9-11 yaş grubunda, spor dalına özgü temel teknik becerilerin kazandırılması ön plana çıkar.

Spor yapan çocukların beslenmesi farklı mı olmalı?

- Hayır. Sağlıklı ve dengeli beslenmeleri yeterli.

Hangi yaşta, hangi aktivite?

Uzmanların yaşa göre aktivite ve spor önerileri şöyle:

Bebeklik (0-2 yaş): Serbest oyun

Erken çocukluk (3-5 yaş): Yürüme,koşma , yüzme, fırlatma, yakalama

Çocukluk (6-9 yaş): Yüzme, koşma , jimnastik, giriş düzeyinde futbol,basketbol . Güreş gibi kompleks beceri sporları yapmaları ise zor.

Geç çocukluk (10-12 yaş): Giriş düzeyinde futbol,basketbol ,güreş ve diğer temas sporları

Tepeden, beyine her işe yarıyor

Vücudun kontrolü ve fiziksel yeteneklerin gelişiminde, Hareket kabiliyetini anlama ve değerlendirmede, Aktif yaşam stili kazandırmada, Entelektüel gelişime katkı sağlamada,

Kendine güveni geliştirmede, Yaratıcılığı geliştirmede, Obeziteyi önlemede, Bağışıklık sistemini güçlendirmede olumlu etkisi var.

Takım sporları, yaşamın bir benzeri. Birlikte çalışmak, üretmek, rekabet, kazanma, kaybetme, kurallarıyla yaşama gibi beceriler kazandırıyor.

Spor, çocukların fiziksel ve ruhsal gelişimini destekleyen çok önemli bir araç. Ayrıca özgüvenlerinin artmasını ve yeni arkadaş çevresi edinmelerini de sağlıyor. Peki ama çocuklar hangi spora kaç yaşında başlamalı
Acıbadem Fulya Hastanesi Sporcu Sağlığı Merkezi’nden fizik tedavi uzmanı ve spor hekimi Doç. Dr. Tolga Aydoğ, “Çocuğun sadece spordan keyif alması ve bunu zevk için yapması amaçlanıyorsa, uygun yaşta, sağlığını tehdit etmeyecek bir dal öneriliyor bu seçimde çocuğun merakları ve fiziki koşulları büyük rol oynuyor” diyor.
Gelişimi destekliyor. Modern yaşam koşullarının bir getirisi olarak yeni nesiller çok fazla hareket etmeden yaşıyor. Hareketsiz yaşama bağlı olarak da kilo artışının neden olduğu hastalıklar her geçen gün artıyor. Bu nedenle ailelerin çocuklarına çok küçük yaşlarda spor alışkanlığı kazandırması, sadece spor müsabakalarını seyreden değil, bizzat oynayan nesiller yetiştirmeleri gerekiyor.

En uygunu, en sevdiği olmalı Çocuğa uygun spor seçiminde en önemli nokta, ilgi duyduğu ve eğlendiği alanın seçilmesinden geçiyor. Seçilen alan doğruysa, ilk etapta, hangi sporu yaptığının önemi olmuyor. Çünkü çoğu sporda temel hareketler birbirine çok benziyor. Çocuklar keyif aldıkları sporu yaptıktan sonra zaman içerisinde istedikleri başka bir spor dalına rahatça yönlenebiliyor.

Çocuğun profesyonel sporcu olması hedefleniyorsa, öncelikle bu yolun çok zor ve çetin olduğunu kabul etmek gerekiyor. Bu gibi beklentiler iyi yönetildiği zaman çocuk rahatça yönlendirilebiliyor. Kötü yönetilmesiyse spordan soğumasına ve uzaklaşmasına neden olabiliyor. Eğer amaç çocuğun profesyonel sporculuğa yönlenmesini sağlamak değilse, her yaşta istediği spora başlayabilir. Ancak burada önemli olan ona uygun bir program çizilmesi ve özel antrenmanlara erken dönemde değil, ilerleyen dönemde başlanması. Yaşın da mutlaka göz önüne alınması gerekiyor.

2-3 yaş: Koşma, yakalama ve zıplama gibi temel hareketleri yapabiliyorlar. Dolayısıyla bunları içeren bahçede koşma, yürüme, dans etme, suda gözetim altında oynama ve deneyimli kişiler eşliğinde Cimnastik eğitimi olabilir.

4-6 yaş: Dans, yüzme, Cimnastik, ip atlama ve üç tekerlekli bisiklete binmek gibi sporlar ideal.

7-10 yaş: Cimnastik, yüzme, futbol, basketbol, voleybol, hentbol, bisiklet, tenis ve yüzme gibi sporlarla ilgili temel eğitime yönlendirebilirsiniz.

10 yaş sonrası: Önceki yaşlarda başladıkları sporları daha organize olarak yapmaya devam ederken, atletizm, güreş ve küreğe başlayabilirler. Birkaç yıl sonraysa güç gerektiren boks, tekvando ve karateye geçebilirler.

Kronik hastalığa kontrol şart

Çocuğun kronik bir hastalığı yoksa ve spora başlamadan en fazla altı ay öncesinde hekim kontrolünden geçmişse özel bir muayene gerekmiyor. Kronik veya akut bir hastalık varsa, spora başlamadan önce mutlaka ilgili hekim tarafından gözden geçirilmeli. Yapılacak muayenede rutin şekilde kan tahlili, EKG ve akciğer filmi istemek yerine hekimin saptadığı muayene bulgularına göre tetkik yaptırmak çok daha doğru.

Kemik, eklem ve tendonlara dikkat Düzenli yapılan spor, sağlık açısından büyük fayda sağlıyor. Ancak egzersizler, kas-iskelet sisteminde stres oluşturabiliyor. Bu strese karşı kalp, akciğer, damarlar ve kas-iskelet sistemi, dayanma kapasitesini artırıyor. Ancak stres, adaptasyon yetisinde bir şekilde sorun çıkmasına ya da normalde sorun yaratmayacak bir fizyolojik sorunun belirgin hale gelmesine de neden olabiliyor. Dolayısıyla düzenli spor yapan her sporcunun, yaşı ne olursa olsun mutlaka yılda bir kez hekim kontrolünden geçmesi gerekiyor.

Bir insanın ileride ne kadar boya sahip olacağı DNA’larında kodlanmıştır. Eğer herhangi bir hastalık, hormonal yetersizlik, dengesiz beslenme gibi sebepler yoksa genetik olarak belirlenen boya ulaşırsınız.

Genlerinizde boyunuz 165 cm olarak belirlenmişse siz ne kadar spor yapsanız veya ne kadar sağlıklı yaşam önerilerini uygulasanız bile boyunuzu 180 cm yapmanız mümkün değildir ama belki 5 – 10 cm daha uzun olmanızı sağlayabilir. Tabii bunun için ergenlik çağını geçmemiş olmanız ve vücudunuzda hastalık veya hormonal yetersizlik bulunmaması gerekir. Eğer boyunuzun kısalığı hastalıktan veya hormon yetersizliğinden kaynaklanıyorsa hastalığın tedavisi veya hormon takviyesi ile normal boya ulaşabilirsiniz.

 

Boy Uzatan Yiyecekler Var mı?

Çocuğun ileride normal boya ulaşabilmesi için gebelik sırasında annenin dengeli beslenmesi şarttır. Anne özellikle gebeliğin ilk 3 ayında dengeli ve yeterli beslenmezse bebek düşük kiloda doğar. Bu bebekler ilk aylarda enfeksiyonlara karşı daha dirençsizdir ve kolay hastalanırlar. Bu da gelişimlerinin normalin gerisinde kalmalarına neden olur. Çocuğun normal boy ve kiloda doğması için annenin sebze, meyve ve proteinleri dengeli olarak tüketmesi şarttır.

Normal kemik gelişimi için yeterli miktarda protein, A, C, D vitaminleri, fosfor, kalsiyum ve iyot yönünden zengin gıdaların tüketilmesi şarttır. Fakat “ne kadar fazla miktarda vitamin ve mineral alırsam o kadar uzun boylu çocuğum olur” diye düşünmek yanlıştır. Çünkü bu gıdaların eksikliği zararlıdır fakat aşırı tüketiminin de boy uzamasına bir katkısı bulunmaz.

Vitaminler Boy Uzatır mı?

Boy kısalığının nedeni vücudun yeterince büyüme hormonu üretememesi ise hormon ilaçları ve iğneleri ile boyda uzama sağlanabilir. Bunun dışında herhangi bir vitamin takviyesinin boyu uzattığı söylenemez. Eğer bir çocuk yemek ayrımı yapmadan önüne konulanı yiyiyorsa zaten o çocukta vitamin eksikliği görülmez. Bu sebeple fazladan alınan vitaminler herhangi bir fayda sağlamaz. Eğer kişide vitamin eksikliği yoksa fazladan alınan vitamin hapları ya idrarla atılır (Örn: C vitamini) ya da karaciğerde depolanır ki A vitamini gibi vitaminlerin aşırı birikmesi vücuda önemli zararlar verebilir.

Hangi Sporlar Boyu Uzatır ?

Yaygın inanışa göre basketbol, voleybol, yüzme gibi sporlar boyu uzatır, halter, güreş, vücut geliştirme gibi sporlar kısaltır. Gerçekten böyle mi?

Hem hayır hem evet.

Maalesef basketbol, yüzme veya voleybolun boyu uzattığına dair kesin bir delil bulunmuyor. Fakat biliminsanlarının şöyle bir düşüncesi var; Sporla uğraşan, bu sporları yapan bireyler sağlıklı insanlardır ve boyun normal şekilde uzaması için de sağlıklı bir vücut şarttır. Kısacası sağlıklı kalmak için spor yapmalıyız, sağlıklı olursak zaten boyumuz normal şekilde uzayacaktır.

Halter, Güreş gibi sporlar boyu kısaltır mı? Maalesefe evet. Boy uzaması kemiklerin uçlarında bulunan büyüme plakları sayesinde olur. Bu plaklar çocuk ergenlik çağını bitirene kadar faaliyettedir. Ergenlik çağından sonra yani kızlarda 16 erkeklerde 18 yaşlarında plakların büyümesi durur ve bu yaşlardan sonra uzama durur (Nadiren 1-2 cm uzama olabilir). İşte boyu yani kemikleri uzatan bu büyüme plakları halter, güreş, vücut geliştirme gibi sporlarla uğraşırken aşırı stress altında kalır ve yeterince uzayamaz. Yani Naim Süleymanoğlu, Halil Mutlu gibi güreşçilerin kısa boylu olması tesadüf değildir.

Büyüme plaklarının neden stress altında kaldığı ise tam oalrak bilinmiyor fakat iki teori var:

1- Bu sporlarda yapılan ağırlık kaldırma çalışmaları.
2-Kas geliştirme için kullanılan Anabolik Steroid denilen ilaçlar.

Büyüme Hormonu Tedavisi

Boy uzamasını sağlayan üç temel hormon vardır. Bunlardan biri Growth Hormonu yani büyüme hormonudur. Hipofiz bezinin salgıladığı bu hormon kemiklerdeki büyüme plaklarında bulunan kıkırdak hücrelerinin bölünerek çoğalmasını böylece normal boy uzamasını sağlar. İkinci hormon tireid bezinden salgılanan, kemiklerin olgunlaşmasını ve hücrelerdeki metabolizma faaliyetlerini düzenleyen tireid hormonudur. Üçüncü hormon ise özellikle ergenlik çağında çocuğun birdenbire uzamasını sağlayan östrojen ve testesteron hormonlarıdır. Bu hormonlar çocuğun ergenlik çağına girmesini sağlar. Östrojen kızlarda, testesteron erkeklerde üretilir. Bu üç temel hormonun eksikliği durumunda büyümede yavaşlama hatta durma ve boy kısalığı görülür.

Eğer boy kısalığı hormon eksikliğinden kaynaklanıyorsa hormon tedavisiyle istenilen büyüme hızı sağlanabilir. Hatta hormon seviyesi normal olan sağlıklı kişilerde bile ek büyüme hormonu takviyesi ile 6 cm’ye kadar uzama görülebilir.

Büyüme hormonu sadece ergenlik çağını bitirmemiş yani çocuklarda uzama sağlar, ergenlik çağını geçmiş kişilerde uzama sağlamaz. Fakat kemik yoğunluğunu artırma, yağ dokusunu azaltma, kalp kaslarını destekleme, kişinin ruhsal durumunu düzeltme gibi faydaları bulunduğundan yetişkinlere de uygulanabilir.


Cimnastik boy uzamasını engeller mi?

Kesinlikle hayır.

Buna rağmen sporcu uzarsa başka bir spor dalına yönlendirilirdi.

Bu durumu görenlerde cimnastiğin boy kısalığına neden olacağı düşüncesine kapıldılar.

Öyle ki doktor olmuş insanlar bile boy uzamasının tamamen genetik yapıyla ilgili olduğunu bilmelerine rağmen insanları yanlış yönlendirdiler.

Oysa hiçbir spor 2-3 cm sapma haricinde boy uzatmaz veya boy kısaltmaz. Beslenmenin de kas kalitesi haricinde boy uzamasıyla hiçbir ilgisi yoktur.

Aksi takdirde Afrika’daki açlıktan ölen insanların yerlerde uzun boylarıyla yatmaları nasıl açıklanır.

Tam tersi cimnastik aşırı esneklik gerektirdiğinden ve fazla esneklik çalışması yapıldığından,

esnek olan kasın kemik üzerindeki baskısı az olacağından 2-3 cm uzamasını da destekler.
 

Cimnastik sporunun boy uzamasına olumlu ya da olumsuz hiç bir etkisi yoktur.

Hiç bir spor disiplini boyu uzatmaz ya da kısaltmaz.

Boy uzaması genetikyapıyla ve gelişme çağındaki beslenme şekli ile ilgilidir.

Branşlarda uzun boylu kişiler basketbol, voleybol, kısa boylu kişiler ise halter ya da bu tür sporlarda daha avantajlıdır.

Cimnastik de boy uzunluğu aşırı olmadığı sürece çoğu zaman dezavantaja dönmez.

Cimnastik tüm sporların temelini oluşturan ana spor branşıdır…!

Cimnastik denince önceleri sadece artistik cimnastik akla gelir ve seyredilirdi.

Artistik cimnastik tamamen akrobatik hareketlerin yapıldığı bir spor branşıdır. Uzun boylu sporcuların yapması ve başarılı olması çok zordur.

Bu yüzden antrenörler ailelerin fiziksel durumuna bakarak kısa boylu olacak çocukları seçmeye özen gösterirlerdi. Buna rağmen

sporcu uzarsa başka bir spor dalına yönlendirilirdi

. Bu durumu görenlerde cimnastiğin boy kısalığına neden olacağı düşüncesine kapıldılar.

Öyle ki doktor olmuş insanlar bile boy uzamasının tamamen genetik yapıyla ilgili olduğunu bilmelerine rağmen insanları yanlış yönlendirdiler.

Oysa hiçbir spor 2-3 cm sapma haricinde boy uzatmaz veya boy kısaltmaz.

Beslenmenin de kas kalitesi haricinde boy uzamasıyla hiçbir ilgisi yoktur.

Aksi takdirde Afrika’daki açlıktan ölen insanların yerlerde uzun boylarıyla yatmaları nasıl açıklanır.

Tam tersi cimnastik aşırı esneklik gerektirdiğinden ve fazla esneklik çalışması yapıldığından, esnek olan kasın kemik üzerindeki baskısı az olacağından 2-3 cm uzamasını da destekler.

Artık cimnastikt branşlarından ritmik cimnastik tamamen uzun olan sporcular üzerine kurulmuş, bale sanatının spora dönüşmüş, estetik ve zarafetin sınırlarını zorlayan bir spordur. Erkeklerde

de aerobik uzun olan sporcuların yaptığı bir spordur. Aslen cimnastik tüm sporların temelini oluşturan ana spor branşıdır.

SPOR BOY UZATMASINI TETİKLİYOR

Çocukların fiziksel gelişimleri açısından erken yaşlarda spora başlamaları çok önemli. Genç Milli Takım`ın Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Op. Dr. Asım Baykan, sporun boy uzaması üzerine etkilerini anlattı...

Spor boy uzamasında etkili midir? Gelişme çağında düzenli egzersiz ve uyku, büyüme hormonunun salgılanma düzeyini artırır. Genlerin tayin ettiği bir boy aralığı vardır. Genetik yatkınlığa göre boyu 1.70 ile 1.80 arasında uzaması gereken bir genç, düzenli spor yaparsa boyu en üst noktaya kadar ulaşır. Yani 1.80 olur, spor yapmaz düzenli beslenmezse, alt sınırda takılır.

Spor genetik boy oranını etkiliyor mu? Anne baba boyu 1.50 metre olan çocuklar istediği kadar spor yapsın, 2 metre olamıyor. Ancak düzenli spor, genetik boy oranının en üst noktaya ulaşmasını sağlıyor. Yetişme döneminde sağlıklı beslenme, protein ve minerallerin düzenli alınması gibi faktörler de boyu etkiliyor.

Çocuklar hangi yaşta spora başlamalı? Çocuklar için spor branşı seçerken yaşına ve fiziksel özelliklerine dikkat etmek gerekli. İlkokul çağına kadar başlanabilecek sporlar arasında; yüzme ve jimnastik gelir. İlkokul çağının sonuna, yani 8-10 yaşına kadar, çocuk çeşitli branşlarla tanıştırılmalı. Daha sonra eğilimine, fiziksel gücüne ve yeteneğine göre bir spor dalı seçilebilir.

Futbol gelişimi olumsuz etkiler mi? Futbola 8-10 yaşlarında başlanır. Doğru antrenman teknikleri ile kesinlikle çocukların çarpık bacaklı ya da kısa olmaları mümkün değil. Bacak kaslarında ileri gelişme sonucu vücuttaki uyumu bozmamak için üst kasları da çalıştırmak gerekir.

Basketbol boy uzamasını sağlar mı? `Basketbol oynarsa boy daha fazla uzar` diye bilimsel bir kanıt yok. Fiziksel gelişime en olumlu katkısı olan sporlar; tüm vücudu olabildiğince çalıştıran sporlardır. Çocuğun yaşına, fiziksel özelliklerine göre doğru ve düzenli spor yapması önemli.

Bu konuda yapılan hatalar var mı? Çocuklar için yaşına uygun olmayan spor dalını seçmek en büyük hatadır. Yedi yaşındaki çocuğa halter veya boks yaptıramazsınız, onu küreğe başlatamazsınız.

Hangi yaşta yapılan spor boyu uzatır? Sporu, çocuğun büyüme sürecinin devam ettiği, büyüme kıkırdaklarının henüz açık olduğu erişkin yaşa kadar devam ettirmek gerekli. Boy uzaması çocukluktan erişkinliğe kadar hep aynı hızla devam etmiyor. Tepe noktası yaptığı süreç oluyor. Kiminde 10, kiminde 13 yaşında büyüme tepe noktasına ulaşır. Bu sırada spor yapmanın büyük yararı var. İlkokul çağından başlayarak, ergenliğin sonuna kadar sporu düzenli yapmak, boy gelişimini en üst seviyeye ulaştırmak için önemli.

Kaynak Sabah Gazetesi 05/11/224

Cimnastik kurslarımız haftada 2 gün birer buçuk saattir. Aylık 12 saattir 

Baby gurupları 45 dk dır 

Guruplarımız 10 ar kişi şeklindedir Kızlar gurubu ve Erkekler gurubu olarak çalışmalar devam etmektedir .Karma guruplarımız yoktur .

Haftasonları günübirlik çalışmalarımız mevcuttur.

Deneme antrenmanlarımızdan alınan ücret aynı gün kayıt yapıldığı taktirde ödenen aidattan düşülecektir.

Antrenmanlarımız Hafta sonları sabah 10.00 .11.30 /12 00.  13.30  / 14 00. 15.30  /16 00.  17.30  /18 .00  19.30.../

Hafta içi akşam Pazartesi perşembe 19 .00   20. 30 saatleri arası çalışmalar devam etmektedir.

Antrenmanlara katılamadığız hiç bir dersin  telafisi yoktur.