Makaleler | Cimnastikte Hazırlık

Cimnastikte Hazırlık

Cimnastikte hazırlıkBütün ünlü cimnastikçiler hep aynı şekilde başlamıştır. Zamanlarının büyük bir bölümünü hazırlayarak ve temel hareketleri öğrenerek geçirmişlerdir. 

Erkekler için altı alet (yer, kulplu beygir, halka, atlama, paralel, barfiks) ve kadınlar için dört alet (atlama beygiri,asimetrik bar, denge,yer) cimnastikçilerin hünerlerini göstermeleri için seçilmiştir ve bunların hepsinde yarışırlar. Onun içinde cimnastiğin temel hareketlerini çok iyi öğrenmek gerekir. 

Ancak bundan sonra hareket yada hareket dizinlerini güvenle yapabilirsiniz. Başlangıçta temel hareketleri iyice öğrenmeden ileri derecedeki hareketleri yapmaya kalkışırsanız yarışmalarda hep kötü sonuçlar alırsınız. 

Önde gelen cimnastik antrenörleri,bu sporu seçmek isteyen gençlerde öncelikle, uygun bir vücut yapısı ararlar. Cimnastikçi ince yapılı, düzgün ve dik duruşlu olmalıdır. 

Güç ile ağırlık dengesi de önemlidir; örneğin ağır bir vücut ve kısa kollar önemli bir engeldir, çünkü kollara büyük bir güç binecektir. Buna karşılık gene örneğin, uzun parmaklar barın kavranmasında cimnastikçilerde aranan özelliklerdendir. 

Uygun yapının yanı sıra hareket hızı, sıçrama yeteneği, özellikle kızlarda ritm ve denge duygusu da çok önemlidir. Ayrıca bütün cimnastikçilerin organlarının uyum içinde çalışmasını sağlayan doğal eşgüdüm yeteneğine sahip olmaları gerekir. 

Cimnastikçilerin başarılarında bazı zihinsel niteliklerde büyük rol oynar. Örnek bir cimnastikçi hareketler sırasında çok iyi konsantre olabilmeli ve hızlı düşünebilmelidir. Bazı hareketler ise bayağı tehlikelidir; onları uygularken cesaret önemlidir. 

Hepsinin üstünde de,örnek bir cimnastikçi sakatlıklar gibi , formsuzluklar gibi, tatsız dönemleri, umut kırıklıklarına düşmeden,kendine güvenini yitirmeden atlatmaya başaracak kadar inançlı ve kararlı olmalıdır.

Vücut hazırlanırken şunlar amaçlanmalıdır; 

Yumuşaklık, hareketlerin getirdiği esnekliği sağlayabilmek için 
Güç, hareketleri yapabilmek, vücudu taşıyabilmek için 
Vücut gerginliği, sırtta, karında, bacaklarda,kaba etlerdeki kasları gerebilmek, böylece belli hareketlerdeki zedelenmeleri önlemek için
Dayanıklılık, hareketleri yaparken çabuk yorulmamak için 
Bu özellikleri kazanırsanız iyi bir cimnastikçi olma yolundasınız demektir. Böylece ciddi antrenmanlara hazır hale gelirsiniz 

1.Emniyet 
Cimnastikte antrenmanın tam emniyet içinde yapılması çok önemlidir. Emniyet sağlanması için gerekli kurallar şunlardır: 

1-antrenörünüzün söylediklerini dikkatle dinleyin ve aynen uygulayın 
2-antrenman sırasında şakalaşmayın 
3-ellerinizi rahat kullanmanızı engelleyecek,sizin yada antrenörünüzün görüş olanaklarını kısıtlayacak şeyler giymeyin 
4-antrenmanlar yada yarışmalar sırasında üstünüzde (yüzük, saat, gerdanlık vb. ) takılar bulunmasın 
5-gözlük takmak zorundaysanız gözlüğünüzü sıkıca bağlayın 
6-ellerinizi her zaman tebeşir tozuyla ovalayarak kuru tutun. Cimnastik salonlarında magnezyum karbonat tozu kullanılır ve bu toz teri tamamıyla emdiği için ellerin kayması engellenmiş olur. 
7-yanınızda yetkili bir öğretmen yada antrenör olmadan antrenman yapmayın

2.Antrenörünüz 
Birçok başarılı cimnastikçi başarılarını antrenörüne borçludur. İyi antrenör sporun inceliklerine uzanan bilgiyle sporcularının yükselmelerini sağlarlar. Onun için herhangi bir hareketinizi eleştiren yada hareketler dizisini açıklayan antrenörünüzü dikkatle dinlemeniz gerekir. yoksa antrenörünüzün vaktini boşa harcamış olursunuz, bu arada sizini de vaktiniz boşa harcanmış olur. Antrenörünüz hareketleri nasıl yapmanızı istiyorsa hareketleri öylece yapınız, antrenörünüzün öğütlerini adeta biriktiriniz. En iyisi bir defter tutup bu öğütleri yazmaktır. yaptığınız hareketler dizisindeki bir hareketi değiştirmek istiyorsanız bunu mutlaka antrenörünüze sorarak yapın.